Iller

När jag va ute och gick med Leo nyss så såg jag någon komma gåendes emot oss med ngt litet i ett koppel.. Först trode jag att det typ var en liten chihuahua, eller att det var ett sånt där pucko person som var ute och gick med sin katt i koppel (tycker det är lite onödigt..) men sen när hon kommer lite närmare ser jag att det var en iller :P Vet inte om det är ännu mer puckat än att gå ut med sin katt i koppel? Men iaf, Leo blev ju skogstokig och ville veeerkligen leka med den där lilla illern. Så hela vägen hem gick han å nosa efter den och vände sig om och letade efter den.. :p Ska kanske köpa en iller som han kan leka med? ;)




Vad är det med hundar som, när dom möter en annan hund, lägger sig ner på vägen och vägrar att röra på sig föränn den mötande hunden är i höjd med dom själva och då hoppar dom fram lite snabbt så att ägaren knappt kan hålla emot? Mötte en sån här hund nu på promenaden. ägaren skulle korsa en väg (inte på ett övergångställe) och mötte då oss. hunden lägger sig, mitt på bilvägen och vägrar att röra sig. Ägaren drar i den lite grann, men inte allt för mycket.. han väljer då att bara ställa sig där och vänta på att vi ska passera och att hunden vill börja gå igen. Mitt på vägen där bilar kommer. Varför drar man inte med sig hunden? Och lär hunden att så här får du inte göra? Det var ju ingen stor hund heller. Han skulle lätt fått med sig hunden om han väl velat. Har mött många hundar som gör såhär, och det är nästan aldrig någon som gör något åt det, utan bara låter dom ligga där och vänta på att hoppa på den mötande hunden.  Höm.


/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0